zaterdag 11 juni 2011

Limonade fabriek Wegro

Deze fles gevonden maar er is helaas niet veel over te vinden , vermoedelijke jaartal van de fles ligt in de jaren 60 aangezien het een standaard model is uit die tijd
Jac Wubbolts Groningen
Tel 25062
WEGRO
Limonade gazeuse



In de beeldbank van groningen is nog 1 plaatje te vinden van de fabriek welk aan de havenstraat in groningen heeft gestaan nu staat er een appartementen complex




Groningen : Havenstraat 7-9 : limonadefabriek Wegro en pakhuis fa. P.K. Woldijk / Boonstra, P., 1961

Titel Groningen : Havenstraat 7-9 : limonadefabriek Wegro en pakhuis fa. P.K. Woldijk

Fotograaf Boonstra, P.

Datering 1961

later verkregen foto van een anderen fles van WEGRO (linker zijde)

6 opmerkingen:

  1. he wat leuk deze gazeuse fles is van mijn vaders limonadefabriekje. En de foto van de havenstraat moet in de jaren 60 geweest zijn want toen zaten mijn ouders met de fabriek aan de noorderhaven. Dit pand liep helemaal door naar de havenstraat.
    Mijn vader maakte 3 smaken gazeuse,nl. citroen, frambozen en champagnepils(bruin). Heel veel oudere groningers kennen dit nog. Ook maakte hij sinas maar dat zat in een andere fles. ik heb zelf ook deze fles, en mijn oudste zus heeft nog een zgn, ""kogelflesje"" waarin de vader van mijn vader veel eerder sinasappellimonade maakte.
    Voordat de zaak aan de Noorderhaven zat,zaten ze in de Nieuwe Boteringestraat (jaren 40/50).
    En na de Noorderhaven zijn ze in vervand met uitbreiding naar de Oosterhamrikkade gegaan. Hier is op een gegeven moment gestopt met het zelf limonade maken en is de Wegro een drankengroothandel geworden. Ik heb nog ergens de orginele briefjes met de essence namen van de gazeuse. Wegro stond voor Wubbolt essence groningen. Ik zou heel graag weten waar u de fles gevonden heeft, met vriendelijk groet Petra Wubbolt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Hallo Petra,
      Ik zat met jouw zus Joke op de v.d. Bergschool in de Violenstraat en kwam na schooltijd weleens bij jullie thuis. Mijn opa woonde op de hoek van de Kruisstraat en was eigenaar van de slagerij (later Heuker).Ik ben nieuwsgierig hoe het met Joke gaat. Zelf woon ik al enige jaren in Portugal.
      een reactie zou ik zeer op prijs stellen.
      Melhores cumprimentos, Ger(rie) Edens.

      Verwijderen
    3. Hallo Petra. Mijn broer Bert heeft verkering met Joke gehad, toen jullie een drankenhandel in de Nieuwe Boteringestraat hadden. Ik denk dat ik jou ook wel ken uit die periode. Ik ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat ? Groet Nieko Baarda Hoogezand.

      Verwijderen
  2. Bijna vergeten ik heb later nog een plaatje gevonden van een andere WEGRO fles mogelijk dat deze u ook bekend voor komt ;)

    ik hed deze toegevoegd aan het originele bericht

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi
    Zelf nog een oude fles
    limonadegazeuse Fa.JH.Vonder
    Statiegeld 35 cent
    Jaren terug gekregen

    Mvg G

    BeantwoordenVerwijderen